pondělí 15. srpna 2011

Rozhlédni se člověče...


...tak by mohla znít výzva pana Josefa Bohuňka z Licoměřic, který si na svém pozemku postavil rozhlednu. Už to samo není zcela běžné. No řekněte, znáte snad někoho, komu by stála na dvoře rozhledna? Navíc rozhledna, s kterou Vás chci seznámit, není oplocena, nikdo nevybírá vstupné, zkrátka je volně přístupná. Tím vkládá pan majitel do návštěvníků velkou důvěru v to, že se zde budou chovat i bez jeho přítomnosti jako na návštěvě. A že se jich tady, soudě podle popsané knihy návštěv, vystřídá požehnaně.
Rozhledna, spíše rozhlednička, nepatří mezi žádné velikány, ale i přesto je z ní krásný výhled do širokého okolí. Uvidíte odsud oblast Golčova Jeníkova, Čáslavi, Kutné Hory a Kolína. Stojí v nadmořské výšce 370 m a byla postavena v letech 2006-2007. Vesnička Licoměřice leží v Chráněné krajinné oblasti Železné hory .Když jsme sem přijeli, hned jsem ji zahlédla, protože jsem si už o ní vyhledala nějaké informace na internetu. Proto jsem i mohla poradit dalším turistům, kteří už sice museli také projet okolo, ale zřejmě si této stavbičky hned nevšimli. Paní, když jsem jí ukázala, že stojí přímo pod kopečkem s rozhlednou, vypadala, že mi moc nevěří.Ale nakonec jsme se všichni sešli v rozhledně, která má i své jméno. Jmenuje se totiž Rozhledna na Kopečku.
Byl trochu opar a tak jsem nenafotila žádné pohledy do dálky, zato rozhlednu mám skoro ze všech stran Usmívající se.








Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář.

Na svatého Valentýna

 Tak nějak se událo, že na tento svátek, který jsem nikdy moc neuznávala, nám vyšlo výročí svatby. Já chtěla původně úplně jiné datum, ale t...