úterý 10. dubna 2012

Po Velikonocích

Konečně je to za námi. Celý víkend jsem přemýšlela zda a co napsat, v hlavě se mi honily nadpisy článku podle momentální situace a nakonec jsem se odhodlala až dnes.
Nemám moc ráda Velikonoce a tak jsem letos docela přivítala, že by jsme je měli trávit mimo domov . Měli jsme pozvání ke známým na Šumavu. Tak jsem už dlouho dopředu vymyslela program aby jsme jen celé dva dny neseděli a nepovídali. A dlouho dopředu jsem sledovala předpověď počasí na ,,slunečno.cz".A čím víc se blížily Velikonoce, tím mi bylo jasnější, že z mých plánů asi nic nebude. Moje plány totiž vyžadovaly alespoň trochu slušné počasí, jenže to co se dělo v sobotu a v neděli se s nimi vůbec neslučovalo. A tak jsem nakonec přesvědčila přítele, že jet 250 km někam jen proto, aby jsme seděli dva dny v hospodě nebo u někoho v obýváku, se opravdu nevyplatí. Společně jsme se rozhodli, že tenhle výlet spácháme až se trochu oteplí a i na Šumavě bude přijatelně.
Ani velikonoční přejídání se u nás tenhle rok nekonalo.Víkendový jídelníček se totiž skládal z krupkové polívky , na kterou jsem použila vývar z uzeného masa.To přišlo do velikonoční nádivky .Včera si rodina vyžádala k obědu buřty na pivuSmějící se a na dnešek jsem udělala houbovou omáčku s těstovinami. Jen jsme oproti jiným víkendům trochu víc pekly .Dcera udělala ve čtvrtek strouhaný tvarohový koláč, já v sobotu jahodové řezy a včera ještě jablkový perník. Ten se bude asi dojídat nejdéle.
No a na dnešní ,,červené" pondělí jsem si naplánovala výlet na zámek .Po ránu bylo trochu chladněji, ale nakonec jsme se na sluníčku chvílemi i ohřáli. A kam jsme jeli? Nedávno jsem psala o zámku Žleby a slibovala, že se na něj ještě vrátíme.
Na zámek jsme dorazili kolem desáté hodiny a zakoupili si vstupenku na prohlídku v 11.45. Zvolili jsme nejdelší okruh.Čas do začátku prohlídky jsme strávili v oboře pod zámkem, kde jsme si prohlédli kromě bílých jelenů ještě jiná zvířata.Jaká to byla, se nechte překvapit v samostatném článku, který bude následovat.
Zámkem nás provedla příjemná slečna Markéta, členka skupiny historického šermu AMORET. O víkendu jste měli možnost sledovat v televizi pohádku ,,Nejkrásnější hádanka", která se natáčla i na tomto zámku.Prohlídka končila v zámecké kuchyni, kde jsme dostali ochutnat zámecký mazanec a jidášky .Ale nesla se tam hlavně vůně nějakého masa pečeného na česneku ,hmmmmmm.
Cestou domů jsme se stavili ještě jednou na hřbitůvku, o kterém jsem taky minule psala.A taky bude ještě jeden článeček.No a to je pro dnešek vše. Rozloučím se je jedním pohledem na zámek a zbytek fotek bude v galerii zde: http://propohodu.blog.cz/galerie/zamek-zleby

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář.

Na svatého Valentýna

 Tak nějak se událo, že na tento svátek, který jsem nikdy moc neuznávala, nám vyšlo výročí svatby. Já chtěla původně úplně jiné datum, ale t...