pátek 27. prosince 2013

Štěpánský výlet do Barbory

Na první svátek vánoční jsme byli navštívit přítelovi rodiče a na druhý se mi nechtělo jen tak sedět doma a tak jsem vymyslela malinkatý výlet. Do Kutné Hory to máme zhruba stejně daleko jako do Pardubic, ale jezdíme tam minimálně. Po včerejším výletu jsme usoudili, že sem budeme jezdit častěji, protože historická část města je moc krásná a stojí určitě za to si ji ještě někdy projít. Navíc jsme měli namířeno hlavně do Chrámu svaté Barbory a tak nám na ostatní památky už nezbylo mnoho času.
Už cestou ke chrámu jsme viděli mnoho pěkných historických domů a staveb. Například kostel sv.Jana Nepomuckého a poblíž něj Kamennou kašnu.


Od 14.45 měl být Chrám sv.Barbory uzavřen, protože po patnácté hodině v něm probíhal koncert České mše vánoční od Jana Jakuba Ryby. Dorazili jsme právě včas abychom si ho mohli v klidu prohlédnout.


Je to úžasná stavba a prostor takový, že se vám tají dech.


Vitrážová okna zaujmou v každém kostele, ale tady si je vydržíte prohlížet dlouhou dobu.Jsou opravdu překrásná.



V chrámu se smí fotit, ale jen bez blesku. Přesto se to kolem nás blýskalo jak za letní bouřky. Já jsem si dovolila risknout jen jednu fotku s bleskem. Je to údajně nejstarší soška v chrámu.

Chrám byl samozřejmě vánočně vyzdoben zeleným chvojím a nechyběly pochopitelně ani jesličky.

A tady už se hrnou davy na tu slavnou Rybovu mši.


A na konec pohled na Barboru od kostela sv. Jakuba, do kterého jsme taky nahlédli.

Všechny zbylé fotky,převážně nepovedené, jsem dala do galerie.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář.

Na svatého Valentýna

 Tak nějak se událo, že na tento svátek, který jsem nikdy moc neuznávala, nám vyšlo výročí svatby. Já chtěla původně úplně jiné datum, ale t...