neděle 22. prosince 2013

Vylepšený houbový kuba

Tenhle recept pochází z jednoho vánočního časopisu z roku 2004. Letos jsem se k němu zase po letech vrátila a měli jsme ho včera i dnes k obědu.Takže tento poměr surovin vam vydá zhruba na šest až sedm porcí.Obrázek jsem si vypůjčila přímo z časopisu,protože bych to tak hezky nenaaranžovala.Co budete potřebovat?
500 g krup
2 lžíce sádla (já ho použila jen na vymazání pekáče)
200 g drůbežích jater
300 g uzeného nebo pečeného bůčku
hrst sušených hub
1velká cibule
3 velké stroužky česneku
1 lžíce soli
špetka mletého pepře

Kroupy důkladně propereme pod tekoucí vodou a uvaříme doměkka. Po uvaření k nim přidáme jednu lžíci sádla, nadrobno pokrájená játra, bůček pokrájený na kostky, předem namočené houby a pokrájenou cibuli. Dochutíme solí, pepřem a utřeným česnekem. Dobře promícháme.
Pekáček vymažeme zbytkem sádla a nasypeme do něj kroupovou směs. Pečeme při 160°C asi 30-40 minut.Během pečení můžeme přidat ještě trochu sádla nebo vodu z hub, ve které byly namočené. Hotového kubu posypeme nakrájenou červenou cibulkou a ozdobami vykrojenými z karotky. Já už měla takový hlad, že jsem na nějaké zdobení zapomněla, přidala na talíř jen kyselou okurku a chlapi si vzali ze sudu kysané zelí a prý to bylo taky dobré.
Tak dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář.

Na svatého Valentýna

 Tak nějak se událo, že na tento svátek, který jsem nikdy moc neuznávala, nám vyšlo výročí svatby. Já chtěla původně úplně jiné datum, ale t...