čtvrtek 10. dubna 2014

Rizoto z pohanky

Tenhle recept jsem našla na stránkách Lidovky.cz. Občas už nevím co vařit a taky to sem tam chce nějakou zdravější změnu.
Udělala jsem v receptu pár úprav. Nahradila jsem prsíčka vykostěnými stehny a nesmažila jsem na olivovém oleji,ale přidala jsem ho lžíci až do hotového jídla.
Pohankové rizoto podle Probio.cz
  • 250 g pohankových krup
  • 400 g kuřecích prsíček
  • 2 velké cibule
  • 2 stroužky česneku
  • zelenina (např. jarní cibulka, mrkev, hrášek, květák, brokolice,...)
  • olivový olej
  • mořská sůl
  • pepř
Pohanku důkladně propláchneme ve studené vodě. Na vaření používáme 1,5 dílu vody na 1 díl pohanky. Nikdy nesléváme, aby nedošlo ke ztrátě rutinu. Vaříme 2-3 minuty v osolené vodě a kapkou oleje a 30 minut necháme dojít. Nemícháme. Na pánvi na oleji osmahneme najemno nasekanou cibuli, přidáme na proužky nakrájená prsíčka, osolíme, opepříme a orestujeme. Přisypeme zeleninu, podlijeme vodou a dusíme 5-10 minut. Na závěr promícháme s pohankou, přidáme prolisovaný česnek a podáváme se zeleninovým salátem.

Já jsem použila brokolici, příště zas vyzkouším třeba hrášek a možná by nebyly špatné taky žampiony. Tak pokud se odhodláte přeju dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář.

Na svatého Valentýna

 Tak nějak se událo, že na tento svátek, který jsem nikdy moc neuznávala, nám vyšlo výročí svatby. Já chtěla původně úplně jiné datum, ale t...